Hur blev året, 2012?

Eftersom det liksom hör till att summera året som gick, såhär på nyårsdagen, så gör jag det.

Året blev inte alls som jag trodde på nyårsdagen 2012. Jag hade ställt in mig på att vara här i min älskade ateljé. Vara lite ensam men nöjd med att jag fick göra det jag tycker är så roligt. Jag ställde in mig på en halv (eller hel-)taskig ekonomi men var beredd att rätta mun efter matsäck och vara nöjd med det jag hade och tacksam, ändå.

I stort sätt så kände jag mig rätt så harmonisk. Mina flickor hade det bra och S-O var där i Imnäs och mådde också bra – så jag hade faktiskt inte så mycket att klaga på.

Varje månad så gick det vägen och jag sålde mina tröjor/jackor och fick in så jag klarade hyran och tom lite garn ibland.

Men sen i Maj månad kom det stora förändringen. Helt oväntad och jag trodde knappt mina öron när Ken ringde och undrade om jag vill jobba lite extra över sommaren. Kanon. Vara med i ett sammanhang, göra lite nytta, tillbaka till ett jobb som jag, åtminstone tidvis, älskat.

Så blev det och jag blev kvar och är det än. Nu försöker jag fördela tiden mellan de 2 olika liven, för det är värkligen 2 olika världar. Tycker att det fungerar bra och jag har massor av energi när jag kommer hit till Ateljén och är nu mycket mer avspänd på jobbet.

Jag har fått roliga uppdrag och specialdesignat några koftor som blev bra och har kommit på mig med att jag har faser i skapandet som upprepas varje gång. Det börjar med Eufori/entusiasm, sedan kör jag igång och stickar och har mycket bråttom, sen kommer tveksamheten och självkritiken. ”Det blev inte alls som jag tänkt” för att sedan, närvöst, träffa den som skall ha ”kreationen” och jag är superlycklig när de är nöjd!

Nu skall jag snart göra ett försök till en Sollefteå-tröja/kofta. Ingen stor värdshändelse, men jag har ”burit” på denna i några år. Så är det bara att ge sig in i processen.

Lite bilder på några av årets stickade plagg!

Hjärter Dam 002

Om firmamargaretlundvang

Jag föddes nästen med en stickning i händerna. Hela mitt liv har jag stickat. Nu gör jag det på heltid och tycker att livet är precis så underbart som det kan vara när allt fallit på plats. Jag gör för det mesta egen design och är ödmjukt tacksam när någon tycker om det jag gör och handlar av mig.
Galleri | Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

